Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Nedir?

Cinsel fonksiyon bozukluğu, cinsel birlikteliğin herhangi bir aşamasında yaşanan bir problem nedeniyle, her iki tarafın da cinsel aktiviteden tatmin olamamasına neden olan sorunların genel adıdır. Cinsel birliktelik döngüsü, heyecan, fiziksel değişimler, orgazm ve çözülme olarak sıralanır. Arzu ve uyarılma, cinsel birlikteliğin heyecan ve fiziksel değişim aşamalarının birer parçasıdır. Yapılan çalışmalar, kadınların %43’ünde erkeklerin ise %31’inde cinsel fonksiyon bozukluğu bulunduğunu ortaya koyar. Ancak insanlar, cinsel fonksiyon bozukluğu üstüne konuşmakta ve bu konuda yaşadıkları problemlere çare aramakta zorlanırlar. Oysaki birçok cinsel fonksiyon bozukluğu basit, masrafsız ve kısa dönem yöntemlerle tedavi edilebilir.

Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Türleri

Cinsel fonksiyon bozukluğunun birden çok türü bulunur. Kadın ve erkeklerde rastlanan cinsel fonksiyon bozukluğu türleri 4 ana başlık altında toplanabilir.

– İstek Bozuklukları: Kişinin cinsel isteksizlik yaşaması ya da cinselliğe ilgi göstermemesi

– Uyarılma Bozuklukları: Kişinin cinsel aktivite sırasında fiziksel olarak uyarılamaması ya da heyecan duyamaması

– Orgazm Bozuklukları: Orgazmın gecikmesi ya da orgazm olamama

– Ağrı Bozuklukları: Cinsel birleşme sırasında ve sonrasında ağrı yaşama

Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Belirtileri

Cinsel fonksiyon bozukluğu her yaştan kadın ve erkekte görülebilir. Özellikle 40 yaş sonrası grupta yaşlanmanın getirdiği bazı nedenlerle cinsel fonksiyon bozukluğu yaşanma sıklığı artabilmektedir.

Kadın ve erkeklerde ortak görülen cinsel fonksiyon bozukluğu belirtileri:

– Cinselliğe ilgi duymama ya da cinsel isteksizlik

– Uyarılamama

– İlişki esnasında ağrı duyma olarak ortaya çıkar.

Erkeklerde cinsel fonksiyon bozukluğu belirtileri:

– Cinsel birliktelik için yeterli sertliğe ulaşamama,

– Cinsel uyarılmaya rağmen, orgazm olamama ya da orgazmın gecikmesi

– Orgazmı kontrol edememe ve erken boşalma olarak sıralanabilir.

Kadınlarda cinsel fonksiyon bozukluğu belirtileri ise:

– Orgazm olamama

– Cinsel ilişki öncesi ve sırasında yeterince kayganlaşama

– Vajinal kasları rahatlamadığı için cinsel birliktelik yaşayamama olarak göze çarpar.

Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Nedenleri

Kadınlarda ve erkeklerde çeşitlilik göstermekle birlikte, cinsel fonksiyon bozukluğu nedenleri fiziksel ve psikolojik nedenlere dayanabilir.

Diyabet, kalp ve damar hastalıkları, nörolojik problemler, hormonal dengesizlikler, böbrek ve karaciğer yetmezliği gibi sorunlar, antidepresan ilaç kullanımı, uyuşturucu kullanımı ya da alkolizm gibi tıbbi sorunlar cinsel fonksiyon bozukluğuna neden olan fiziksel nedenler arasında sayılabilir.

Cinsel performans üstüne kaygılar, ilişki ve evlilikteki problemler, iş nedenli stres ve kaygılar, kişinin vücudunu beğenmemesi, depresyon, kendini suçlu hissetme ya da geçmişte yaşanmış cinsel travmalar kişinin cinsel fonksiyon bozukluğu yaşamasına neden olan psikolojik sebepler arasında yer alır.

Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Teşhisi

Her evlilikte dönem dönem cinsel hayata karşı isteksizlik yaşanabilir. Bazen bu süreçler çok kısa iken bazen de çiftlerin içinde bulunduğu durum ve şartlar nedeniyle süreç uzayabilir. Bir kişiye cinsel fonksiyon bozukluğu teşhisi konması için problemin uzun süredir devam ediyor olması ilk kriterdir. Öncelikle fiziksel muayene şarttır. Kişinin bozukluğunun tıbbi sorunlardan kaynaklanmadığından emin olunmalıdır. Bu ihtimaller elendikten sonra uzman kişi, cinsel problemin geçmişini ve başlangıcını anlamaya çalışır. Problemin kaynağını analiz eder.

Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Tedavisi

Kişinin teşhis almasının ardından fonksiyon bozukluğunun ana sebepleri tespit edilir. Ana nedenler fiziksel ise ilaç tedavisi ve mekanik bir takım yaklaşımlar  benimsenebilir. Eğer problemlerin kaynağı psikolojik ise evlilik seks terapisi, davranış terapisi, psikoterapi söz konusu olabilir. Bazı cinsel fonksiyon bozuklukları sadece eğitim eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bu gibi durumlarda uzman kişi çiftlere doğru eğitimi verir ve iletişimlerini iyileştirmek için çaba gösterir.

Konya cinsel fonksiyon bozukluğu tedavisi için Psikon Terapi Aile ve Evlilik Danışma Merkezi çatısı altında ihtiyaç duyduğunuz her tür tedavi türüne ulaşmanız mümkündür.