Cinsel Terapinin Faydaları

Cinsel terapi, insanların cinsel problemlerinde profesyonel anlamda destek alma konusunda tereddüt etmeleri nedeniyle çoğu kez başvurmadığı bir psikolojik terapi türüdür. Cinsel terapi nedir? Gerçekten cinsel terapiye ihtiyacım var mı? soruları kişinin aklına takılsa da, ilişkilerini ve mahremiyetlerini üçüncü bir şahısla paylaşma fikri cinsel terapi almalarını güçleştirir. Kişinin utanması, bilinmeyen şeylere karşı duyduğu korku gibi nedenler de cinsel terapiye duyulan ihtiyacı karşılamayı engeller. Oysa ki diğer psikolojik ve fizyolojik rahatsızlıklar gibi cinsel problemler de kişinin tüm hayatını negatif olarak etkileyebilmektedir.

Cinselliği, psikolojik, biyolojik, farmakolojik, ilişkiler açısından anlamak kişiye birden çok şekilde yardımcı olmaktadır. Cinsel terapi, cinsel sorunları ve bozuklukları bu açılardan ele alarak problemlere çözüm getirmeyi amaçlar. Cinsel terapi psikoterapi türlerinden biridir, konuşma terapisi olarak da düşünülebilir. Bilişsel ve davranışçı terapi de kullanılabilir. Cinsel işlev bozukluklarında hem bireye hem de çiftlere birlikte uygulanabilir.

Cinsel işlev bozuklukları; cinsel ilişki yaşamamak, erken boşalma, sertleşme problemi, cinsel isteksizlik, istenmeyen cinsel fetişler, seks bağımlılığı, cinsel ilişki esnasında acı ve ağrı hissetmek ve cinsel anlamda kendine güvenememek olarak sıralanabilir. Cinsel terapi, bu bozuklukların fiziksel bir nedene dayanmaması durumunda çiftlere ve bireylere fayda sağlar.

Cinsel terapi nasıl yapılır? sorusu da kişilerin aklına takılan sorulardan biridir. Cinsel terapi, psikoterapinin türlerinden biri olduğu için konuşma esastır. Toplumdaki yanlış kanılardan biri cinsel terapi esnasında mahremiyet gerektiren cinsel eylemlere yer yoktur. Terapist uygun görürse kişilere bazı egzersizleri tavsiye edebilir. Bu egzersizler kişi yalnızken ya da eşiyle baş başa iken yapılır. Cinsel terapi psikoanaliz ile cinsel işlev bozukluklarının temelinde yer alan travmaları araştırabilir.

Cinsel Terapinin Faydaları:

– Çiftler gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler belirleyebilir. Bu gerçekçi yaklaşım ile cinsel tatmin yaşamakta duydukları zorluk ortadan kalkabilir.

– Çiftler cinsel fantezilerini keşfedebilir. Terapist, kişilerin güvenli bir şekilde ve güvende hissettiği bir ortamda cinsel fantezilerini keşfetmesini sağlayabilir.

– Cinsel işlev bozukluklarında etkili egzersizler öğrenilebilir. Örneğin vajinismus terapisi esnasında terapist kişiye yardımcı olabilecek egzersizleri önerebilir. Ev ödevleri verebilir.

– Çiftler duyusal odaklanma egzersizlerini öğrenebilirler. Bu egzersiz aslında çiftlerin birbirine cinsel bir temas kurmadan masaj yapma tekniğini öğrenmesidir. Çiftler böylece birlikte güvende hissetmeyi ve iletişimlerini geliştirmeyi öğrenirler.

– Çiftler birbirlerine karşı dikkatli olmayı pratik yaparak öğrenebilirler. Terapistin bu öğretisi ile kişi beynine daha az savunmacı olmasını öğretebilir. Böylece karşısındaki kişinin ne söylediğini ne anlattığını ne istediğini daha iyi kavrayabilir. Çiftler birbirleriyle hem duygusal hem de fiziksel olarak daha yakın bir ilişki kurarak cinsel uyumlarını artırabilir.

– Cinsel ilişkinin sıkıcı ve rutin olmasını engelleyebilir. Terapist kişinin ilişkiden sıkılmasının nedenlerini ortaya çıkararak, çiftlerin ya da bireylerin ilişkilerini tazelemek için ihtiyaçları olan şeyi anlamasını sağlayabilir.